Sony Xperia J
 
تکشو
به دنیای تکنولوژی خوش آمدید...
 
 
سه شنبه 22 اسفند 1391برچسب:, :: 9:53 ::  نويسنده : ابوالفضل
یکی دیگر از گوشی‌های خانواده Xperia از کمپانی سونی، مدل Xperia J نام دارد. این گوشی، یک گوشی رده متوسط هوشمند با یک صفحه نمایش ضد خش4 اینچی لمسی خازنی از نوع TFT با دقت FWVGA مجهز به روکش ضد خش Gorilla Glass است. همچنین وزن این گوشی 130 گرم و ضخامت آن 9.2 میلی‌متر می‌باشد. چیپ این گوشی، Qualcomm Snapdragon بوده که پردازنده تک هسته ای 1 گیگاهرتزی Cortex A5 و پردازشگر گرافیکی Adreno 200 را پشتیبانی می‌کند. به علاوه این گوشی دارای 512 مگابایت حافظه RAM و 4 گیگابایت حافظه داخلی است که می‌توان حافظه داخلی را از طریق درگاه کارت حافظه microSD تا 32 گیگابایت دیگر افزایش داد. در پشت Xperia J یک دوربین 5 مگاپیکسلی و فلاش LED با قابلیت فیلم‌برداری VGA قرار دارد. سیستم عامل این گوشی نسخه 4 اندروید می‌باشد که یک سیستم عامل کاملا ایده آل محسوب می‌گردد. باتری این گوشی نیز دارای ظرفیت 1750 میلی آمپر است. خواننده نقد و بررسی این گوشی باشید تا اطلاعات بیشتری را در مورد آن کسب نمایید.
مشخصات کلی :
مشخصات کلی: فرم گوشی : ساده - یک سیم کارته - وزن : 130 گرم
پردازنده: Qualcomm MSM7227A Snapdragon Chipset, Single-Core Cortex-A5 1.0GHz
حافظه: حافظه داخلی 4096 مگابایت و حافظه‌ی در دسترس کاربر 2048 مگابایت - حافظه رم 512 مگابایت - قابلیت استفاده از کارت حافظه Micro SD
شبکه های ارتباطی: 3G - GPRS - WLAN - GPS - Bluetooth
صفحه نمایش: صفحه نمایش لمسی - رنگی خازنی از نوع TFT - اندازه 4.0 اینچ - 854 × 480
دوربین: 5.0 مگاپیکسل - دوربین مکالمه ویدئویی - فوکوس اتوماتیک - فلاش
امکانات نرم افزاری: سیستم عامل Android نسخه 4.0.4 (Ice Cream Sandwich) - جاوا - مایکروسافت آفیس - PDF
سایر مشخصات: رادیو - هندزفری - قطب نما - باتری 1750 میلی آمپر ساعت - زمان انتظار 600 ساعت - زمان مکالمه 7 ساعت
Sony Xperia J
:: نقد و بررسی Sony Xperia J

طراحی و ساخت
Xperia J از نمای جلویی یک گوشی با طراحی ساده محسوب می‌گردد. همانند بسیاری از گوشی‌های ساخت سونی، برای ساخت این گوشی نیز بیشتر از پلاستیک استفاده شده است. حالت انحنا دار قاب پشتی گوشی اما شکل این گوشی را از گوشی‌های دیگر سونی متمایز می‌نماید. جنس قاب پشتی گوشی به گونه ایست که اثر انگشت را جذب نمی‌نماید و کاربر می‌تواند به راحتی و با یک دست با گوشی کار کند. ابعاد این گوشی 61×124 میلی متر است و 124 گرم نیز وزن دارد. این ابعاد برای یک گوشی با صفحه نمایش 4 اینچی مناسب است. بر روی بدنه این گوشی، دو چراغ هشدار تعبیه شده است. یکی که در کنار اسپیکر گوشی قرار دارد، چراغ هشدار شارژ است که مادامی که گوشی در حال شارژ شدن است این چراغ روشن است. اما چراغ دیگر در قسمت پایینی گوشی تعبیه گردیده که به علت طراحی خوب آن، در مواقع خاموش بودن، دیده نمی‌شود. این چراغ، بر حسب هشدار های متفاوت، رنگ‌های متفاوتی را نمایش می‌دهد. بستگی به اینکه هشدار برای یک تماس از دست رفته است، یا برای یک پیام ورودی و یا کم شدن شارژ گوشی، رنگ‌های مختلفی تولید می‌گردند که بسیار کاربردی و جذاب هستند. در لبه راست گوشی، کلید کنترل صدا و کلید پاور قرار دارند. در لبه سمت چپ نیز، درگاه micro USB تعبیه گردیده است. جک 3.5 میلی متری هدفون نیز در قسمت بالایی گوشی جای داده شده است. نهایتا بر روی قاب پشتی گوشی نیز دوربین به همراه فلاش LED و بلندگو به چشم می‌خورند که به زیبایی گوشی افزوده‌اند. ضمنا، این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، طلایی و صورتی تولید گردیده است.

صفحه نمایش
صفحه نمایش به کار رفته در این گوشی یک صفحه نمایش4اینچی لمسی خازنی از نوع TFT می‌باشد که قابلیت نمایش 16 میلیون رنگ را نیز داراست. در مورد عملکرد این صفحه نمایش باید بگوییم که بسیار خوب ارزیابی می‌گردد. این صفحه نمایش تصاویر را با رزولوشن 854×480 پیکسل نمایش می‌دهد و تراکم پیکسلی بسیار خوب 245ppi را تولید می‌نماید. به لطف بهره گیری سونی از موتور های Bravia در صفحه نمایش گوشی‌های ساخت این کمپانی، تصاویر تولید شده بسیار واضح و چشم نواز هستند. همچنین جنس آن Gorilla Glass است که ضد خش می‌باشد. در ضمن، این صفحه نمایش قابلیت دریافت دو لمس همزمان را نیز داراست که شاید در حین انجام بازی با این گوشی، اینکه فقط دو لمس همزمان درک می‌گردند مقداری کاربر را برنجاند. عملکرد این صفحه نمایش در زوایای مختلف و همچنین در زیر نور مستقیم آفتاب نیز کاهش چشم گیری ندارد و کاملا رضایت بخش است. یکی دیگر از موارد لازم به ذکر، فقدان سنسور تنظیم خودکار نور صفحه نمایش است که کاربر را مجبور به تنظیم دستی نور آن می‌نماید.
نقد و بررسی Sony Xperia J
:: نقاط قوت و ضعف

صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت
شارژدهی بسیار خوب باتری
قیمت مقرون به صرفه
پشتیبانی از کارت حافظه جانبی حداکثر تا 32 گیگابایت
سیستم عامل اندروید 4
رنگ‌های متنوع
50 گیگابایت حافظه مجازی


کیفیت پایین فیلم برداری دوربین
فقدان سنسور تنظیم نور صفحه نمایش
حافظه رم پایین
:: مدلهای مشابه


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


با سلام و عرض ادب به بینندگان گرامی من براتون کمی مطلب آوردم.شما با شرکت در نظرسنجی می تونید من رو خوشحال کنید.من هر روز این بلاگ را چک می کنم.و هر ماه راجع به بیشترین نظر در نظر سنجی مطلب می نویسم. من پذیرای نظرات شما هستم و همچنین تبلیغات تکنولوژی های برتردنیا. راستی یادم رفت راجع به اسم و برخی اطلاعات شخصی خودم باهاتون حرف بزنم. اسم من ابوالفضل است و فامیلم هم حاجی زاده.من بچه بوشهر هستم و در6/10/1379بدنیا اومدم و الآن هم 13 سالمه.امیدوارم از بلاگم خوشتون بیاد!!! با تشکّر،مدیر بلاگ.خسته نباشید...
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تکشو و آدرس ya79.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 53
بازدید هفته : 54
بازدید ماه : 114
بازدید کل : 24389
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 10
تعداد آنلاین : 1